miercuri, 5 octombrie 2022

Iluzia greșelii, vinei și învinovățirii

Din ciclul De ale mele 

A trecut multă vreme de când nu am mai scris De ale mele și, sincer, nici nu credeam că voi relua vreodată acest ciclu. Dar, niciodată nu spune niciodată. Totuși, de ce am ales să reiau acest ciclu? Poate pentru că simt că pot aduce un pic de claritate dintr-o perspectivă personală asupra unor teme, situații, evenimente care ne cam întorc lumea cu susul în jos și asta nu este deloc rău pentru că o curățenie generală este absolut necesară din când în când. De ce? Pentru că sunt unele lucruri pe care le-am ascuns bine de noi înșine sau le-am amânat rezolvarea pentru un alt moment, moment care nu a mai sosit niciodată. 

Niciunele dintre aceste lucruri, situații sau orice ar fi nu mai pot rămâne acolo unde le-am dosit pentru că de rezolvarea lor depinde mersul nostru înainte. Al fiecăruia/fiecăreia dintre noi. Am ajuns în acel punct în care este nevoie să dăm Cezarului ce-i al Cezarului, să eliberăm ceea ce este de eliberat ca să ne putem vedea pe noi înșine așa cum suntem, nu cum am crezut sau ni s-a spus că am fi. Și cam avem treabă de făcut; unii mai multă, alții mai puțină, care cum. 

De ce am ales această temă: Iluzia greșelii, vinei și învinovățirii. 

Din cauza unei postări pe Facebook care se întitula ceva de genul ”De ce ești singur? Pentru că faci alegeri greșite!” Mai tare m-a iritat faptul că autorul era un psiholog. Am reușit să citesc postarea până la capăt și mi-a lăsat un gust amar. 

Ei bine, în primul și în primul rând greșeala, care atrage după sine vina și învinovățirea, NU EXISTĂ. Este o iluzie, un termen inventat de cei pe care îi numim ”putere asupra altora” ca să ne poată supune, stăpâni, înrobi și exploata. Nimic nu este corect, nimic nu este greșit, totul este așa cum este. 

Nimic din ceea ce noi experimentăm pe Pământ nu este întâmplător, nimic nu este lăsat la voia întâmplării, totul, absolut totul este programat până în cel mai mic detaliu de noi înșine împreună cu fiecare, FIECARE, suflet întrupat cu care intrăm în contact pe Pământ. Alegerile nu le facem pe Pământ, le facem ÎNAINTE de-a intra într-o întrupare pământească. 

Pe Pământ nu facem alegeri corecte sau greșite, pe Pământ experimentăm exact ceea ce am ales noi să experimentăm indiferent că după ”legile” pământești ele sunt categorisite drept bune/corecte sau rele/greșite. 

Dacă privim dintr-o perspectivă ne-pământeană lucrurile, practic, noi experimentăm pe Pământ exact ceea ce noi am ales să experimentăm în acord cu toate sufletele cu care interacționăm în acele experimentări. Până și cei care sunt spectatori și-au dat acordul sau au cerut să fie spectatori la acea experimentare. 

Fiecare participant își ia din acea experimentare exact ceea ce a decis să ia înainte ca experimentarea să aibă loc. Da, este posibil ca ”planul de-acasă să nu se potrivească cu cel din târg” în sensul că intensitatea emoțiilor să depășească ceea la ce s-au așteptat participanții, dar este în totalitate exclusă greșeala, vina sau învinuirea că acea experimentare nu ar avea girul, acordul tuturor participanților la ea. 

În momentul în care înțelegem acest lucru și îl acceptăm, vedem iluzia greșelii, vinei și învinovățirii. Nici măcar auto-învinovățirea nu-și mai are sensul. Am ales/fost de acord, am experimentat, știm cum se simte și gata. De multe ori ne dăm seama că sunt posibile mai multe rezultate ale aceleiași experimentări și atunci repetăm experimentarea în alte condiții, poate alte roluri, dar vom experimenta ceva, orice, ce am ales să experimentăm până ajungem să cunoaștem acel ceva în detaliu, să ni-l însușim în așa fel încât să-i recunoaștem ”gustul, aroma, mirosul” oriunde l-am întâlni. Până devine parte din noi înșine. 

Ești singur/singură pentru că TU ai ales să fii așa, nu pentru că ”faci alegeri greșite”. 

Deși este mai ușor să dai vina pe un altul/alta pentru ”nefericirea” ta, marea problemă este că odată cu vina îți dai și puterea personală acelui altul/alta. Se crează astfel o dependență numită ”karmă” pentru ștergerea căreia va fi necesar un efort suplimentar, nenecesar dacă protagoniștii ar fi conștientizat și recunoscut că este vorba doar de o experimentare convenită de comun acord.   

Nu înseamnă că dacă îți asumi experimentarea nu poți rămâne cu un gust amar, dar cel puțin nu-ți mai dai puterea personală și revenirea este de scurtă durată nemaifiind necesară formarea karmei. Asta nu înseamnă că nu puteți experimenta aceiași situație în roluri inversate. Sufletele pot face orice alegeri doresc ele. 

Am abordat acest subiect din perspectiva relațiilor de cuplu, dar se aplică oricărei interacțiuni interumane și nu numai pentru că TOTUL este viu și interacționăm cu și influențăm, afectăm tot ceea ce ne înconjoară. 

Nimic nu este așa cum pare, totul este așa cum este! 

Munay!

 

Monica Poka

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.