duminică, 21 iunie 2015

Copy – paste din altă perspectivă




Din ciclul De ale mele

Una dintre problemele cu care m-am confruntat, și mă mai confrunt, este ”piratarea” de tipul copy-paste a articolelor, mesajelor traduse/scrise de mine, fără indicarea autorului/sursei. M-am întrebat de ce mă deranjează atât de mult și am căutat răspunsul în mine. Nu l-am găsit. Pentru că mie mi se pare normal ca Einstein să fie Einstein, Michelagelo să fie Michelangelo, Mooji să fie Mooji, Hitler să fie Hitler și așa mai departe. Sunt individualități care au făcut/fac parte din marele colectiv uman, dar sunt în același timp singulari în istoria omenească. Așa cum este, de fapt, fiecare dintre noi. Și atunci?

Problema este că acest copy – paste, sub toate formele sale, a devenit modă națională. Dacă am acceptat cu seninătate un prim-ministru cu o teză de doctorat ”copy-paste” dovedit, asta ar trebui să ne dea de gândit multora. Pentru că, la un anumit nivel, ne reprezintă pe fiecare dintre noi. Acel copy-paste se află în noi, chiar dacă ne-a fost doar inoculat. A ajuns să facă parte din viața noastră de zi cu zi. De ce spun asta?

Priviți puțin în jurul vostru. Nu știu în alte părți cum este, dar la noi la Cluj, copy-paste-ul a devenit un mod de viață. De ce? Pentru că industria, adevărata industrie a Clujului a fost ruinată. Clujana (fabrica de încălțăminte), Irisul (fabrica de porțelan), Sanexul (fabrica de faianță, gresie și articole sanitare), Someșul (fabrica de textile), Napolactul (fabrica de lapte și produse lactate), 16 Februarie (uzina de locomotive), Ursusul (fabrica de bere) ca să le amintesc doar pe cele mai cunoscute, au dispărut cu totul sau le-a rămas doar numele și o nesemnificativă urmă.

Nu mai avem nevoie de ele? Am ajuns atât de evoluați încât să nu mai avem nevoie de ceea ce ele produceau sau am ajuns să le înlocuim cu produse superioare celor pe care ele le produceau? Sau le-ar fi putut produce dacă nu ar fi fost ”mazilite”. Nu, nu a dispărut cererea. Au dispărut însă mult prea multe altele. A dispărut bucuria și responsabilitatea de a produce tu însuți ceva. A dispărut respectul și aprecierea pentru munca altora. De ce? Pentru că dacă tu nu faci nimic, nu ”produci” nimic, nici nu poți aprecia munca și efortul altuia. A dispărut frumusețea creației. De ce? Dacă nu produci nimic, nici nu creezi nimic. Nu dai nimic din tine. A dispărut interesul pentru a produce ceva mai bun, mai frumos, mai util. De a perfecționa ceva, autoperfecționându-te pe tine. De a-ți aduce în fizic visele cu mâna ta.

A crescut în schimb comerțul. Obiecte produse în altă parte, cu o altă concepție, alte gusturi, obiecte care nu poartă nimic din tine, din mine, din noi. Care nu ne reprezintă. Cărora comercianții le schimbă doar ambalajul, din nou un copy-paste dar la produs de această dată. Avem super-magazine peste super-magazine care numai nume românești nu au, în care se vând aceleași produse copy-paste. Iar timpul pe care l-am putea petrece creând ceva, ni-l petrecem plimbându-ne prin mall-uri, polus-uri, metro-uri, selgros-uri și așa mai departe. Căutând nu un alt produs, pentru că sunt aceleași, ci cel mai mic preț.

Nu mai dăm nimic, sau aproape nimic, din noi înșine și atunci nici nu putem aprecia ceea ce alții mai dau. Este foarte simplu, nu-i așa? Este chiar logic. Am devenit un popor de copy-paste, pentru că am permis să fim reduși la asta. Și atunci când cineva mai are curajul să se revolte, turma îi sare în cap. Dragii mei, un copy-paste tot copy-paste rămâne orice i-ai face. Nu te îmbogățește cu nimic pe tine însuți. Poate îți gâdilă ego-ul, dar nimic mai mult. Poți împărtăși cu alții ceea ce-ți place, dar onorează CREATORUL. Creezi o altă energie, cea a împărtășirii, te poți bucura tu însuți de energia pe care Creatorul a atașat-o Creației sale. Altfel, acea energie îți va rămâne inaccesibilă, sau nu pe deplin accesibilă, pentru că nu onorezi Creatorul.

Evoluția înseamnă CREAȚIE, creația personală a fiecăruia, nu copy-paste-ul dat Creației altora. Cei care crează sunt cei care se ”îmbogățesc” efectiv, care dăruiesc și primesc în același timp, și cei care evoluează. Pentru că orice Creație înseamnă EVOLUȚIE. Dacă dați/faceți doar copy-paste, ce veți face în 5D, atunci când și dacă veți ajunge acolo? Acolo nu există copy-paste. Vă asigur.

Namaste!

Monica Poka

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.