marți, 9 iunie 2015

O Poveste Amuzantă despre Diferențele Dintre Est și Vest


De Bob Fickes

M-am gândit la diferențele de bază dintre punctele de vedere spirituale ale oamenilor din Vest și a celor din Est. În mod special, de ce Americanii și Europenii se bucură de învățăturile Maeștrilor în timp ce în Asia, Maeștrii nu sunt atât de populari și sunt considerați adeseori o distragere de la adevăratele învățături ale vieții de zi cu zi. Apoi mi-am amintit ceva ce mi s-a întâmplat imediat după ce m-am mutat în Thailanda. Această poveste este destul de plină de umor, dar dezvăluie o diferență de bază în perspectiva noastră.

Am avut unele probleme cu computerul, așa că am luat legătura cu un prieten thailandez care era expert în computerele Mac. Când a venit la mine, în apartament, s-a așezat la biroul meu care era chiar lângă altarul meu. Altarul meu avea o imagine cu Buddha în partea de sus și centru împreună cu câteva imagini cu Isus și cu Arhanghelul Mihail de fiecare parte. Prietenul meu thailandez a fost surprins și a spus ”Oh! Văd că ești Buddhist! Chiar ești cu adevărat Buddhist?”

I-am răspuns ”Ei bine, eu sunt de fapt Universal. Eu cred în toate Adevărurile Spirituale. Dar, da, iubesc învățăturile lui Lord Buddha.”

S-a uitat la mine foarte preocupat și a răspuns ”De ce ai vrea să fii Buddhist? Ca și Buddhist trebuie să fii răspunzător pentru toate! Du-te mai bine la Isus și va avea el grijă de toate pentru tine!”

Cuvintele sale nevinovate mi-au oferit o perspectivă uimitoare în ceea ce privește Creștinismul. Ca și Creștini noi suntem învățați că dacă îl iubim pe Isus, el va avea grijă de toate problemele noastre. Dar ca și Buddhiști trebuie să vedem tot ceea ce facem și să fim răspunzători pentru acțiunile noastre!

Majoritatea Asiaticilor sunt învățați să vadă lucrurile așa cum ele sunt și să-și asume responsabilitatea pentru ceea ce gândesc și fac. Maeștrii nu sunt la fel de importanți ca și găsirea Adevărului pentru sinele nostru. Dar în Vest noi ne uităm la Maeștri să ne ajute să găsim Adevărul, și dacă ei ne iartă nu mai trebuie să ne facem griji pentru acțiunile noastre sau pentru ceea ce am făcut. Dacă îi iubim suficient de mult pe Maeștri, ei vor avea grijă de toate pentru noi.


Desigur, mă uit la totul așa cum este chiar acum și fac tot ce pot mai bine să fiu aici acum. Dar iubesc și învățăturile Maeștrilor ca și exemple de ființe umane care au trecut cu toții prin aceleași probleme cu care noi ne confruntăm zilnic și și-au găsit Iluminarea chiar și într-o lume plină de probleme. Simplificarea prietenului meu thailandez în ceea ce privește viziunea sa asupra Creștinismului a marcat un punct bun și am început să râd. Acum înțeleg că în Asia nu este nevoie să vorbesc atât de mult despre Maeștri, ci să dezvălui o viziune mult mai realistă asupra vieții noastre în lume. Ambele puncte de vedere sunt naturale și atunci când le putem combina, avem o perspectivă mult mai completă asupra realității.  


Traducere Monica Poka

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.